Ads

Anda Mungkin Benci Binatang Ini

haa.. agak2 binatang ape yang korang benci? anjing? babi? tak boleh benci binatang tu.. walaupun kita orang Islam diharamkan untuk memakan dan menyentuh binatang tersebut, tak semestinya mereka harus dibenci.. mereka tetap ciptaan Tuhan.. erk, macam tak kene je intro aku ni..

 

cerita bermula di dalam apartment yang aku dan kawan2 aku sewa.. apartment ni hak milik uniten la.. kire macam hostel gak la.. tapi tak best la kalo sebut hostel, bunyi macam standard hostel sekolah pulak.. apartment bunyinye lebih sedap.. kahkah..

 

ok, haiwan ape yang aku maksudkan? haiwan yang aku maksudkan ialah Pingu..! Pingu dalam rumah aku ni bukan la binatang, tapi perwatakan dan ciri fizikal hosmet aku lebih menyerupai haiwan tersebut.. jom kite kupas lagi..!

 

  1. selalu menggunakan permulaan ayat “eh, eh….” kemudian disambung dengan ayat mengepaw rokok.. “eh, eh, kau ade rokok tak? rokok aku habis la (sambil kedua belah tangannya mengurut bulu dada)”..
  2. suka berjanji tapi tak pernah menunaikannya..
    1. “jom teman aku makan, aku belanja kau”.. sesudah sampai di kedai makan, “eh, aku lupa nak kuar duit la..”
    2. “esok aku belanja korang karok, jom”.. keesokkan harinya, setelah selesai berkaraoke, “ish, duit aku tak cukup ni, macam mane ni?”
    3. “Meuz, tolong format laptop aku, nanti aku belanja kau makan (sekali lagi, mengurut bulu dada)..”.. setelah 3 bulan berlalu, Pingu masih buat tak tahu..
  3. berak tak reti nak flush.. yaa, bunyinya agak kasar tapi tu la hakikat penguin beriklim khatulistiwa ni..
  4. suka pasang speaker kuat2, bagi satu rumah dengar.. lagu ape? “kau boleh..!” diulang tanpa henti selama 3 jam.. macam la dia sorang je yang ade speaker..
  5. lepas bukak speaker kuat2, pintu biliknya dikunci dan Pingu keluar tah kemana.. so, macam mana nak tutup speaker dia tuh?
  6. lagu2 yang dimainkan agak annoying dan sering diulang banyak kali.. sampaikan penghuni rumah ni boleh hafal lagu2 yang Pingu mainkan.. 

 

kalau nak bercerita sifat2 yang ade kat penguin ni, banyak sangat.. tak terkira.. sampaikan orang tak sanggup nak berkawan dengan dia ni.. sebab tu selalu gerak sorang2, takde member..

 

diharapkan, encik Pingu, sedar2 la diri tu.. kau langsung tak pikir ape yang orang lain rase.. perangai kau sangat annoying.. hidup beramai ni kene saling membantu, jangan kedekut..

cerita lain klik sini

8 comments:

  1. ko pernah bersemuka dgn dia pun frog.. haha

    ReplyDelete
  2. uh! huduh sungguh perangai Encik Pingu!

    ReplyDelete
  3. pastut mcm penah baca pasal pingu nie :P bwk btenang. HAHA

    ReplyDelete
  4. euuuwww~ mesti xde pompuan nk dekat org camnih~

    ReplyDelete
  5. mmg xde pompuan pun nk dkt ngn dia.. mengayat pun failed.. haha
    takpe2.. nnt aku tunjuk bukti ayat2 failed dia.. hehe

    ReplyDelete
  6. en meuz xnk cube ckp ngan die depan2?? face to face?? man to man?? hahahahahaha

    ReplyDelete

Ads

Followers

Google+ Followers