Ads

Pingu Tak Selalunya Comel

Kali ni Aku nak bercerita apa yang berlaku dalam rumah sewa aku sendiri… Ini adalah kisah benar, memang ada kena mengena dengan yang hidup.. yang mati je takde kena mengena.. ok, jom teruskan kisah 1001 malam di UNITEN..

aku terpaksa gantikan watak asal kepada watak gantian… tapi still watak tersebut memang mirip dengan watak asal:

ping

Situasi:

Di dalam sebuah bilik, terdapat 3 makhluk sedang lepak2 dan borak iaitu Superman, Kuceng, dan Gary…

Tiba2 di dalam bilik tersebut muncul satu lagi makhluk benama Pingu… Bermulalah dialog antara mereka…


Pingu: Kuceng, ade rokok tak?

Kuceng: dah abes la… belom beli lagi

Pingu: Superman, ko ade?

Superman: takde la…

Pingu: ko pulak Gary, ade rokok tak?

Gary: aku tak hisap rokok…


kemudian Pingu keluar dari bilik tersebut tanpa berkata apa2.. selepas lebih kurang seminit, Pingu masuk kembali ke dalam bilik tersebut..

sambil sebatang rokok di mulutnya, lalu Pingu bertanya:

Pingu: ni rokok sape?

(sambil Pingu menyalakan rokok)

Kuceng: taktau, ko dapat mane rokok tu?

Pingu: bilik ko la.. sape punye? ko?

(Pingu terus menghisap rokok di hadapan mereka)

Kuceng: taktau la.. tak ingat plak aku ade lagi rokok…


lalu Pingu keluar dari bilik tersebut dengan selamba.. tanpa berkata apa2.. kemudian Superman, Kuceng, dan Gary menutup pintu bilik mereka..

Kuceng: cilakak punye Pingu..!! rokok aku tu.. aku letak dalam seluar kot..!

Superman: sial giler perangai Pingu.. tak agak2 selongkar bilik orang…

Gary: sanggup dia gune ‘search engine’ nak cari rokok… mcm cilaka..!

Kuceng: aku memang nak sorok rokok dari Pingu. Dem..!

Superman: aku pun sorok gak dari dia

Gary: burok benor perangai Pingu… memang dasar “GoogleBoy”

8 comments:

  1. perangai camtu aku dah bagi tapak kaki kat muka....hehe

    ReplyDelete
  2. pingu comel ape???

    ReplyDelete
  3. pingu yg bagos.. tu laa.. tnya baek2 tamo gtau.. hehe

    ReplyDelete
  4. awak merokok ke??

    ReplyDelete
  5. eyes143: Pingu tu yg bermasalah.. barang dia sume kedekut... kite kedekut dgn dia balik la.. sbb tu dia lngsung xde kawan..

    ReplyDelete

Ads

Followers