Ads

Captain America: The Winter Soldier dan Avengers

bagi sape-sape yang dah tengok Captain America: The Winter Soldier dan stay sampai ending credit habis mesti kurang tahu apa maksud scene yang dipaparkan.


stay sampai ending credit habis? ok, bagi sesiapa yang tak tahu, setiap kali korang tengok mana-mana filem yang diadaptasi dari komik Marvel, sila jangan blah awal kalau cerita tu dah habis. tunggu sampai ada 'scene rahsia' muncul.

aku cuma nak tekankan pasal post-credit scenes yang terdapat pada pengakhiran filem Captain America: The Winter Soldier. bagi sesiapa yang tertengok tu, meh sini aku nak hilangkan blur korang.

------------------------------

Warning! Spoiler Alert!

dalam scene tersebut, ada dua orang budak. sorang budak lelaki bergerak dengan pantas dalam satu bilik dan sorang lagi budak pompuan yang obviously ada power ala-ala telekinesis.

untuk pengetahuan korang mereke berdua merupakan Quicksilver dan Scarlet Witch. sape pulok tu? ok, tengok gambor kat bawah ni:

Quicksilver
Scarlet Witch

familiar tak? tak sangat kan? takpe, aku cuma nak beritahu pasal ni supaya kalau korang tengok Avengers: Age of Ultron nanti takde la blur sangat. Ultron tu mende pulok? Ultron tu orang jahat la weh.

Ultron

jelas tak? ok semua ni merupakan watak-watak dari komik Marvel dan untuk filem Avengers akan datang, si Ultron ni dipilih sebagai main villain. dalam komik pun si Ultron ni memang jahat giler plus power giler. kecut perut tak?

------------------------------

next, jom tengok sape yang berlakon sebagai Quicksilver dan Scarlet Witch. tengok gambor kat bawah ni jadi lah.

Aaron Taylor Johnson as Quicksilver
Elizabeth Olsen as Scarlet Witch
kenal tak dua ekor ni? takpe, aku terangkan sikit. Aaron Taylor Johnson tu korang pernah tengok dia pegang watak Kick-Ass dan si minah Olsen tu pulak takde muncul dalam mana-mana filem yang famous, so korang cuma kenal kakak-kakak kembar dia je.

kakak-kakak dia yang aku maksudkan ialah Mary-Kate dan Ashley Olsen. tipu la kalau korang tak kenal dua kembar tu kan.


so, ok tak? ada rasa-rasa nak follow balik filem-filem Marvel ni? apa pendapat korang pulak?

5 comments:

  1. Terbaekk spoiler.. Kene tggu avengers 2 lpas ni..hehe

    ReplyDelete
  2. Terbaekk spoiler.. Kene tggu avengers 2 lpas ni..hehe

    ReplyDelete
  3. Terbaekk la spoiler.. Kene tggu avengers 2 pasni..haha

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Nice Entry bro.. Kalo sudi, follow my blog bro.. Tq.. :)

    ReplyDelete

Ads

Followers