Ads

UCL: FC Barcelona vs AC Milan

kali ni aku nak menerbitkan satu entry bersifat angkuh dan takbur. mungkin blogger wanita kurang amek tahu dengan apa yang aku tulis ni.


awal pagi esok akan berlangsung satu perlawanan yang menentukan pasukan mana yang pebih power. perlawanan yang aku maksudkan ialah pertembungan antara FC Barcelona dan AC Milan.

---------------------------------------

sabor je la dik Messi oi, team abang memang power

aku tulis entry ni sebab AC Milan merupakan team feveret aku sejak dari dulu lagi. awal-awal lagi AC Milan dah ayam-ayamkan FC Barcelona dengan 2 gol pada pusingan pertama (1st leg) dan dalam masa beberapa jam lagi pusingan kedua (2nd leg) akan berlangsung.

---------------------------------------

sep sep sep, tom tom tom..

bagi aku FC Barcelona tetap antara pasukan bola sepak terbaik dunia tapi bukan yang paling terbaik buat masa ni. kejap lagi kalau FC Barcelona nak menang pun, dorang kena sumbat 3 bijik gol. tapi kalau AC Milan dah sumbat gol sebijik, memang hampir tiada harapan buat FC Barcelona untuk ke peringkat seterusnya.

tak paham kan macam mane 1st leg dan 2nd leg berfungsi? takpe, tak penting pun bagi yang kurang minat bola sepak. tak minat takpe, asalkan jangan membenci.

---------------------------------------

beberapa statistik ringkas antara dua pasukan ni:


  • AC Milan dah pernah menang 7 kali kejuaraan UEFA Champions League berbanding FC Barcelona yang hanya pernah menang 4 kali kejuaraan.
  • tahun kejuaraan AC Milan: 1963, 1969, 1989, 1990, 1994, 2003, 2007.
  • tahun kejuaraan FC Barcelona: 1992, 2006, 2009, 2011.
  • budak-budak Liverpool sila duduk diam-diam, baru pernah menang 5 kali dah bising.

---------------------------------------

bagi sesiapa yang nak tengok live streaming FC Barcelona dan AC Milan ni, korang boleh ke website FirstRow Sports.

FC Barcelona vs AC Milan
13 March 2013
03.45am (waktu Malaysia)

1 comment:

  1. aku faham la pasal bola.. yang aku tak tahan, main sep sep tom tom tu.. hahaha!!!

    ReplyDelete

Ads

Followers