Ads

Ringkas Itu Indah

bila ditanya korang suka blog yang jenis macam mana? kebanyakkan akan jawab, suka yang simple-simple je, yang ringan nak loading, yang mudah dibaca, yang itu, yang ini. ok, kalau kita suka baca jenis blog yang macam tu, kenapa tidak kita apply kat blog kita sendiri?


tapi ada jugak yang cakap kalau simple sangat takleh nak hias-hias blog bagi lawa. pendapat aku, tak semestinya korang letak perhiasan dengan banyak blog korang akan jadi lawa. kadang-kadang perhiasan tu yang buat blog kita buruk.

template yang simple tak semestinya tidak boleh buat blog jadi lawa. senang je nak bagi blog kita ringan dan simple tapi lawa. nasihat aku, korang kene pandai main-main dengan warna la. jangan terlalu banyak menggunakan image.

sekarang semakin popular dengan konsep minimalist. aku sukakan konsep minimalist ni, sejuk mata memandang. sebagai contoh Windows 8 yang menggunakan konsep minimalist. ok, kalau tak paham gak meh sini aku nak kongsi beberapa design berkonsepkan minimalist.

minimalist web design - corpus
minimalist poster
minimalist icons

kat internet ni ade banyak sangat template blog yang simple-simple. kat dalam blogger sendiri ada sediakan template yang simple. lepas korang guna template yang simple ni, pandai-pandai la ejas warna nak bagi lawa.

4 comments:

  1. morning slm jumaat!wah mmg btl saya sdri x suka kalau sggh blog yg serabut pnh dgn widget,nk loading pun lmbt.elok2 mood nk komen entri pun tergendala ^^

    ReplyDelete
  2. bahekkk. blog kte simple sbb mmg tak reti nk bg lawa. haha kesian :p

    ReplyDelete
  3. sy suka batman itu. cantik

    ReplyDelete

Ads

Followers