Ads

Email Pilihan Korang

email memang sangat penting zaman sekarang ni. kalau takde email memang susah nak buat banyak mende. nak register pape email sangat la penting. tipu la kalau cakap takde email kan.


nak buat blog, register account facebook dan twitter konfem kena ada email sendiri. tapi sekarang ni ada banyak email dari server berlainan.

-------------------------------

dulu-dulu email yahoo la paling feymes. sekarang ni aku tak reti nak cakap gak email apa yang feymes. sebab ada yang stick dengan email lama hingga sekarang.

so kat sini aku nak tanya korang, email utama apa yang korang guna? gmail, yahoo atau hotmail? kalau aku la, aku memang dah lama guna gmail. tapi sejak pakai windows 8 ni, aku dah mula kerap guna hotmail.

-------------------------------

aku yakin kebanyakan korang mesti ada banyak email dalam inbox kan? datang dari mana? kebanyakkan datang dari account-account yang kita register la. nak pulak dari facebook.

tips aku, baik korang gi disable email notification untuk facebook atau account-account lain yang korang register. aku malas nak buat tutorial, tapi aku percaya korang boleh godek sendiri.

*ape aku tulis ni.. (-.-')

5 comments:

  1. sy suka gmail.. haha.. yahoo untk fb.

    ReplyDelete
  2. slalu guna yahoo je :D

    ReplyDelete
  3. kebanyakan orang nama email mesti 'lari' identiti. kehkehkeh

    ReplyDelete
  4. aku guna gmail la sebab secure.. tapi kalau nak pantas guna yahoo mail la.. :)

    ReplyDelete
  5. sapa penah guna email 1Malaysia?

    ReplyDelete

Ads

Followers