Ads

Spider-Man oh Spider-Man

sekarang ni tengah top filem The Amazing Spider-Man.. budak-budak yang komplen citer ni tak best la ape la, kebanyakannye taktau asal usul Spider-Man macam mana.. yang dorang tau, hanyalah berdasarkan filem-filem sebelum ni..

tapi ramai jugak yang cakap citer The Amazing Spider-Man ni best.. aku pulak belum lagi tengok filem ni, tah bila agaknye aku dapat tengok..


walaupun aku belum tengok, tapi aku suka dengan konsep baru Spider-Man ni berbanding filem-filem yang sebelum ni yang diarahkan oleh Sam Raimi.. kali ni Spider-Man memang betul-betul hampir sebijik seperti di dalam komik asalnya..

bagi yang taktau, Spider-Man pertama kali muncul pada tahun 1962.. lama tuh.. bagi sesiapa yang tak kenal sape tu Gwen Stacy, meh sini aku nak bagitau.. Gwen Stacy memang awek pertama Peter Parker sebelum munculnye Mary Jane Watson..


dalam Spider-Man 3 (2007) lakonan Bryce Dallas Howard

dalam The Amazing Spider-Man (2012) lakonan Emma Stone

kalau citer pasal orang jahat dalam Spider-Man ni, mesti ramai yang taktau sape sebenarnye the very first villain yang Spider-Man lawan..

bukan Lizard dan bukan juga Green Goblin, tapi Chameleon (Dmitri Smerdyakov).. meh sini aku tunjuk gambar sikit..


pemilihan Lizard (Dr. Curtis "Curt" Connors) boleh tahan sesuai disebabkan Lizard ni memang antara villain terawal yang Spider-Man hadapi..



meh citer pasal costume pulak.. sebelum ni costume Spider-Man bagi aku agak kureng stylo.. dengan effect web kat costume yang timbul-timbul bagi aku kurang sesuai..


kalau mengikut tradisi komik-komik Spider-Man, effect web pada costume dia tu memang berwarna hitam, bukan silver mahupun kelabu..

dalam filem Spider-Man versi Sam Raimi, web yang keluar kat tangan Peter Parker tu datang dari tubuh badan dia sendiri, takde device pun.. Sam Raimi buat mcm tu sebab dia kata mustahil untuk si Peter Parker yang dari high school buat device untuk web tu..



aku lebih suka costume The Amazing Spider-Man sebab dia memang hampir tepat dengan komik asalnya, web-shooters ciptaannya sendiri, awek Gwen Stacy, effect web pada costume warna hitam..

kemunculan pertama Spider-Man

pape pun, bagi aku The Amazing Spider-Man memang Spider-Man yang paling cool setakat ni.. Spider-Man lakonan Tobey Maguire boleh tahan best, tapi aku tak suka dengan susuk tubuh badan yang pendek dan berketul-ketul..

The Amazing Spider-Man 1977

yang penting Gwen Stacy paling cun

bagi sape-sape yang dah tengok The Amazing Spider-Man, meh sini kongsi dengan aku pendapat korang :)

7 comments:

  1. ko kne tgok weyh... mmg terbaek ^__^

    ReplyDelete
  2. memang memahami betul susur galur spiderman nih ;)

    ReplyDelete
  3. dah tgk citer ni, best & exciting. mula2 cam xbleh terima tobey bkn spiderman..tp blik rmh trus google rupanya peter mmg btul2 dating dgn gwen in real life, trus aku suka. aku mmg suka part2 love-strory ni. hahaks~ xD

    ReplyDelete
  4. best gilosss! siyesly u cant take ur eyes off when watching this movie.
    tutp mata even a sec pon jangan sbb cter nie mmg best! ^^
    tp Peter mmg kne blasah teruk la dlm cter nie.. mmg sedih weyh! meleleh air mata dara gua nie ;)

    ReplyDelete
  5. emma stone memang terbaik! kiut giler + cun! mary jane kalah la.. hehehehe

    ReplyDelete

Ads

Followers