Ads

Batman Dulu Dan Kini

citer Batman yang The Dark Knight Rises tu bile kuar kat Malaysia? esok kan? aku malas nak tengok awal-awal sebab takut penuh je.. citer The Dark Knight sebelum ni memang gempak, so mesti ramai yang menaruh harapan tinggi kat The Dark Knight Rises kan?


tapi bukan aku nak citer sangat pasal The Dark Knight Rises sebab aku belum tengok lagi.. aku nak tunjuk kat korang watak-watak dalam The Dark Knight Rises dengan filem-filem Batman yang sebelumnya..

Batman, atau Bruce Wayne

Batman (1943)

Batman and Robin (1949)

Batman (1966)

Batman (1989)

Batman Returns (1992)

Batman Forever (1995)

Batman & Robin (1997)

Batman & Robin (1997)

Batman Begins (2005)

The Dark Knight (2008)

The Dark Knight Rises (2012)

makin lama, makin banyak beza suit Batman yang dipakai.. yang lama aku tak heran la suit dia macam tu, tapi bagi aku suit Batman yang paling buruk ialah suit Batman & Robin (1997)..

yang paling smart mane lagi kan kalau bukan suit The Dark Knight.. start Batman Begins, suit Batman hampir kepada realistik.. banyak berkait dengan teknologi ketenteraan..

Catwoman, atau Selina Kyle

Batman (1966-1967) - Julie Newmar

Batman Movie (1966) - Lee Meriwether

Catwoman (2004) - Halle Berry

Batman Returns (1992) - Michelle Pfeiffer

The Dark Knight (2012) - Anne Hathaway

pasal Catwoman ni pulak aku paling suka costume masa filem Batman Returns (1992).. setakat ni itu yang paling realistik sebab si Selina Kyle tak kaya macam Bruce Wayne.. cukup la jahit-jahit dari leather or PVC jacket untuk buat costume Catwoman..

paling buruk bagi aku costume Catwoman (2004) lakonan Halle Berry.. itu costume yang paling menyakitkan hati aku, buruk nak mampos!

Bane

Batman & Robin (1997)

The Dark Knight Rises (2012)

filem Batman sebelum ni ade gak watak Bane ni tapi perwatakan dia memang lari sikit la dengan komik asal.. untuk Bane dalam The Dark Knight Rises, perwatakan si Bane ni hampir tepat dengan komik asal..

Bane ni bukan setakat badan gedabak, tapi dia merupakan antara musuh Batman yang paling bijak.. dalam filem Batman & Robin (1997) watak si Bane ni macam bodo-bodo sikit, jadi kuli Poison Ivy..


cuma fizikal Bane (Tom Hardy) dalam The Dark Knight Rises ni takde la tepat sangat.. dalam komik si Bane ni badan dia lebih besar dan tinggi dari Batman/Bruce Wayne, tapi Tom Hardy cuma berketinggian 178cm..

takpe, asalkan jalan cerita dan plot dia menarik. :)

4 comments:

  1. batman zaman dulu memang gemuk.. hahaha

    ReplyDelete
  2. anne hatheway FTW! CUN gilak

    ReplyDelete
  3. waaa...batman..hehe..i da foolow awk..follow sy blik yew
    http://comey-comeyblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. terbaik la part batman ni...hihihi..
    http://bit.ly/LtUThD

    ReplyDelete

Ads

Followers