Ads

Cara Elak Kesesakan Lalu Lintas

tengok tajuk entry, skema tak? sekarang ni hampir semua orang pakai smartphone.. kalau bukan pakai smartphone pun at least korang pakai henset yang ada GPS dan WiFi.. ye dok?

aku nak kongsi satu application best dan percuma.. pernah dengar WAZE? kalau tak pernah ni aku nak citer secara ringkas apa yang best kat application ni..




mende ni merupakan application GPS biasa macam Papago dan Garmin tapi bagi aku disebabkan fungsi-fungsi tertentu yang ada kat WAZE ni buat dia lagi best.. ape yang best?

setakat yang aku dah guna, system GPS waze ni membolehkan kita check jalan mana yang tengah jam dan waze akan tunjukkan korang alternative lain untuk sampai ke destinasi.. korang gak boleh check jalan yang jam tu disebabkan ape dan sejauh mana jam tu berlaku.. ewahh!


image credit to www.autoguide.com


kalau ada roadblock polis atau JPJ, juga boleh kita tahu melalui application waze ni.. korang boleh update sendiri keadaan jalan yang korang lalu tu supaya pengguna lain tahu..


image credit to unleashthephones.com


aku nak cerita panjang pun tak reti sangat sebab aku bukan kaki godek-godek application smartphone ni.. apa yang aku sarankan, cuba dulu lepas tu baru review..

bagi aku mende ni best sebab boleh elak traffic jam..

available untuk pengguna iphone, android, blackberry, nokia

4 comments:

  1. last time aku guna map pun tak develop lagi.. tp mmg great apps!

    ReplyDelete
  2. alahmak ^^ orang takda bb T___T
    tapi kenapa coml sangat katun katun dalam application ni ? haesh. comey~

    ReplyDelete
  3. kira app ni bagus lah kan (:

    ReplyDelete
  4. wa...best la mat rempit nk lri dri plis hihi

    ReplyDelete

Ads

Followers