Ads

Apabila Kita Lapar

beberapa persoalan yang timbul dalam kepala hotak aku ni, dan persoalan ini bukanlah bermakna aku memang nak menanyakan soalan. biasanya orang bertanyakan soalan ni dorang tidak tahu akan jawapannya, biasanya la..


sebagai contoh, jika kita sudah biasa dengan waktu makan 3 kali sehari dan kita lapar disebabkan tidak makan selama dua hari, adakah kita perlu makan 6 pinggan untuk menghilangkan rasa lapar? macam tu ke nak balas dendam atas kelaparan kita selama 2 hari?


lapar mana sekalipun kita ni, perut kita tetap sebesar itu dan kapasiti makanan yang boleh dimuatkan di dalam perut kita hanya lah sebanyak itu. bila kita lapar itulah yang ajaran sesat yang kita ikut, kalau lapar tak makan 2 hari maka haruslah makan sebanyak 6 kali sekali makan. gila ke apa tu..


*hanya beberapa jenis haiwan yang makan dua kali lebih berat dari berat badan sendiri






image source : rawfoodscotland.com

5 comments:

  1. makan untuk hidup bukan hidup untuk makan. (:

    ReplyDelete
  2. err haha gambar apa tu .
    dila makan sekali je sehari lain semua minum :)) on diet la katakan ^^,

    ReplyDelete
  3. huhuhu blog kamu pon berat seyhhh... tenks sudi dtg blog berat acu... acu msih memikir kan nak pakai template ape huhu

    ReplyDelete
  4. teyhasahaje a.k.a NURUL
    i don't think so.. kalo ye pun better dr kamu.. bukan template yg main peranan, tapi gadget2 yg tak penting buat blog kita berat..
    ramai xtau yg dandruff bertaburan dlm blog tu buat berat.. lagu lagi la buat berat

    ReplyDelete
  5. mcm geli plak tgk pic tu..hehehe

    ReplyDelete

Ads

Followers