Ads

Interface Blogger Baru Lebih Baik Dari Yang Lama

aku yakin hampir semua blogger tahu yang blogger telah memperkenalkan interface baru kepada korang.. kebanyakan korang (blogger) dah pun pakai interface baru ni.. amacam? ok tak?


bagi aku sangat la ok.. mana-mana updated version konfem lebih baik dari previous version.. ye dok?



aku sarankan bagi sape-sape yang masih menggunakan interface lama, sila tukar kepada yang baru.. sebab? sebab interface baru ni lebih memudahkan korang sebagai blogger tak kira la tegar ke tak..




kat atas ni rupa dashboard baru korang.. bagi aku senang nak navigate dan senang nak tengok update dari blog-blog yang kita follow.. nak buat post baru cuma perlu tekan button/icon pensel tu..




tengok gambar kat atas ni pulak.. interface baru ni lebih mudah untuk kita tulis entry baru.. yang lama sangat-sangat la tak best dan menyusahkan.. aku rasa lebih selesa menulis dengan interface baru ni..


kat sini aku nak sarankan supaya kita berani untuk berubah.. jangan hanya selesa dengan apa yang ada.. ramai di kalangan kita tak sukakan perubahan dan masih di takuk yang lama..


walaupun korang tak mengaku yang korang takut untuk berubah, tapi hakikatnya korang takut.. buktinya, ramai mengatakan bahawa dorang dah biasa dengan cara lama.. mereka bimbang tidak pandai menggunakan fungsi-fungsi baru yang telah muncul.. itu bukan takut ke?


begitu juga zaman peralihan kita dari myspace ke facebook.. pada mulanya ramai yang takut untuk ber-facebook kerana dalam fikiran kita masa tu, facebook hanya untuk golongan yang dah kerja.. dulu katanya facebook susah nak guna tapi sekarang bayangkan dah bape ramai yang ada account facebook..


bagi sape-sape yang tak setuju dengan aku, aku harap korang cuba dulu dengan interface baru ni.. sehari pun jadi la.. lepas tu terpulang kat korang nak pilih yang mana satu sama ada yang baru atau yang lama.

2 comments:

  1. masalah aku apa tau..aku bukan takut tapi bla aku tukar yg baru, aku klik mana2 pautan contohnya aku klik pautat stats..sampai kesudah x keluar2 walaupaun kelajuan internet aku mmg xde masalah lgusung..aku geram betol..so skrg aku still guna yg lama sbb yg baru ni mcm mnyusahkan aku..huhuh

    ReplyDelete

Ads

Followers