Ads

Lagu Dulu dan Sekarang

sedang asyik anak-anak muda seperti korang layan lagu-lagu gedik Najwa Latif, aku kat sini sedang layan lagu-lagu yang jauh lebih hebat.. kenapa hebat? bukan ke citarasa tu lain-lain bagi lain orang? tak semestinya..

----------------------------------


kenapa lagu-lagu Westlife tidak lagi dilayan? baik yang remaja pada masa dorang tengah top mahupun budak-budak yang baru nak up sekarang ni.. kenapa?


dan kenapa juga lagu-lagu zaman mak ayah kita bujang dulu masih ramai yang layan/minat walaupun ada yang belum lagi lahir pada zaman tu? aku bercakap mengenai genre rock, bukan pop..


----------------------------------


aku sangat yakin suatu hari (bila dah besar) nanti adik-adik aku akan cuba menafikan yang dorang pernah menyanjungi Justin Bieber..


aku pulak macam mana? ok, aku sangat bernasib baik sebab mempunyai seorang ayah yang berjiwa rock.. yee, dia lahir pada tahun 1959 dan zaman 70an dan 80an adalah zaman muda ramajanya.. dan kebetulan zaman itu zaman kegemilangan rock.. maka dengan itu pengaruh dari ayah aku menyebabkan aku cinta akan genre rock ni dan aku bangga.. :)


----------------------------------




tengok kat atas ni, sampai sekarang Justin Bieber korang tak dapat pecah rekod ni.. Katy Perry ade? takde.. Lady Gaga ade? takde.. Rihanna ade? takde.. Maroon 5 ade? takde.. sume takde.. terbukti rekod terbaik sepanjang zaman banyak dipegang oleh genre rock.. cube kira follower rock bape ramai


pernah dengar lagu Final Countdown yang dibawakan oleh kumpulan Europe? ataupun lagu We Are The Champions dan We Will Rock You oleh kumpulan Queen?


----------------------------------


at least korang mesti kenal kumpulan Lefthanded, Wings, Search, May, atau Sweet Charity kan.. dorang ni lebih hebat kalau nak dibandingkan dengan Maroon 5 atau Foster The People..


sebenarnye aku meroyan dalam blog ni disebabkan aku meluat dengar lagu-lagu baru yang tak berapa nak best.. lagu-lagu zaman sekarang bukan untuk didengar berulang-ulang.. sebulan dua lagu tu dah basi.. lain la lagu-lagu dulu, dah 30 tahun pun ramai orang minat lagi.. :)

2 comments:

  1. morning!owh setuju sgt@.skrg rasa ank hempas je radio bila diorg dok putar lagu baru yg ntah sapa penyanyinya ntah...ramai benor yg baru2 tmbh bak cendawan dan femes seperti mee maggi...ke lepas tu hilang macam chipsmore?

    lagu dulu2 mmg sampai skrg blh ingat lirik dan melodinya....lagu skrg?hurm diorg menyanyi tanpa penghayatan jiwa macam penyanyi dulu2...

    ReplyDelete
  2. huhu memang beza sgt dulu dan sekarang kan kan.btw jom join ni klu ada masa:)

    http://nurulainulfarhain.blogspot.com/2011/10/bloggers-challenge-aka-pencetus-idea.html

    ReplyDelete

Ads

Followers