Ads

Bahana Kalau Ambil Ringan Perkara Kecil

tiap kali ada muvi baru je, pasti kerap jadi macam ni.. lebih-lebih lagi kalau muvi tu jenis muvi berbajet besar, muvi hollywood yang gempak-gempak dan muvi tu memang dinanti-nantikan sejak beberapa bulan sebelum ianya ditayangkan..


------------------------------------------------




rasanya baru pertama kali jadi macam ni.. rasenye la.. pertama kali filem dari negara kita telah habes tiket dijual (paham tak ayat ni?).. untuk tiga (3) hari berturut-turut, tiket filem Merong Mahawangsa sold out, yilekk..


Khamis, Jumaat, Sabtu, dan Ahad.. sold out untuk filem Merong Mahawangsa.. bukan semua panggung yang penuh, tapi kebanyakan la.. panggung wayang kulit yang jenis macam mana?


  • terletak berhampiran dengan kawasan perumahan
  • terletak berhampiran dengan kolej-kolej atau universiti-universiti
  • bandar-bandar utama
  • panggung yang seatnya best (tak sempit macam TGV)


kalo panggung wayang tu terletak kat tempat-tempat yang aku senaraikan tu, konfem penuh kalo ada citer yang best keluar.. kalo dulu Transformers 2, sekarang Merong Mahawangsa..


------------------------------------------------


nasihat aku:

  • beli tiket wayang awal-awal
  • sebaiknya 3 atau 2 hari sebelum
  • cari panggung wayang yang tak ramai orang
  • tapi panggung yang jarang penuh biasanya tempat tu tak best
  • tengok muvi tu seminggu selepas ditayangkan
  • tunggu beberapa bulan untuk link download muvi tersebut


------------------------------------------------


korang ada cadangan tak kat mana tempat tengok wayang yang best dan jarang penuh? kalau ada sila tinggalkan jejak kat sini :)

9 comments:

  1. mak aihh,semangatnye nk tgk wayang..:)

    ReplyDelete
  2. CITER MERONG MAHAWANGSA NIE DR MANE SEBENARNYE??HEHE

    BUKAN MALAYSIA EH..

    SORRYLAH..MEMANG TERTINGGAL BAB2 ISU2 SEMASA NIE..KUI3

    ReplyDelete
  3. serious ke da pnuh???
    alaaaa...nurul baru ingat nak pegi tgk hari ni..
    kalau KLCC or wangsa walk sah2 je prnuh kn T-T

    ReplyDelete
  4. Brem Mall Kepong,
    mmg tak ramai ,
    tp wayang best

    ReplyDelete
  5. pangung wayang kat genting highland...confirm tak penuh & selesa tp xsemua muvee de r..hikhikhik #taksuremerongdeketakkatsana :P

    ReplyDelete
  6. SAYA PON TAK TAU BILA NAK TENGOK CERITA NI.. MESTI KENA TENGOK NI..

    ReplyDelete
  7. yup..tol2..cter hikayat merong mahawangsa fully booking..;(

    ReplyDelete
  8. Big cinema, Taiping.hehe *promote tmpat sndiri*

    ReplyDelete

Ads

Followers

Google+ Followers