Ads

Perihal Kenapa Mat Rempit Begini dan Begitu

kenapa aku tetiba nak tulis pasal mat rempit? sape mat rempit ni? takde.. aku takde berkawan pun dengan mat rempit.. tapi kawan-kawan aku ada je yang jenis minat motosikal.. tak semestinya dia mat rempit..

kat sini aku nak luahkan beberapa persoalan yang bermain di fikiran aku setelah lama aku memerhati.. ecehh.. ayat baku tuh..

kenapa kebanyakan (tak semua) mat rempit:

  • berambut kerinting
  • rambut berekor terjuntai atau berjambul
  • ekor tersebut diwarnakan
  • moto EX5 jadi feveret
  • tak pakai superbike kalau nak bawak laju-laju
  • hanya bekerja sebagai despatch, jual bege, dan mekanik motor
  • pakai helmet MS
  • pakai baju Polo
  • pakai gelang besi (ape tah orang panggil mende tu)
  • gigi rongak
  • moto takde side mirror
  • moto bunyi bising
  • tak hensem
  • tak mementingkan ciri-ciri keselamatan
  • baru mengenal Facebook, sebelum ni Myspace je

cukup ke tu? bukan semua mat rempit macam tu, tapi kebanyakan macam tu yang aku nampak..

kalau korang tengok citer mat rempit yang Farid Kamil berlakon tu tipu je.. jauh beza dengan realiti mat rempit yang sebenar..

jarang giler aku nampak mat rempit yang berwajah jambu..


Roberto Baggio ni mat rempit ke?


mereka mahukan awek.. tapi kenapa tampil dengan imej sedemikian?


mat rempit macam ni ke?


aku nak tanya korang yang awek-awek ni, antara mamat yang bawak superbike dan EX5, mana yang akan korang pandang? mana yang lagi macho?

tapi kene ingat, jangan labelkan orang yang bermotosikal sebagai mat rempit.. tak semua yang bermotosikal tu adalah mat rempit..


hebat ke? diiktiraf masyarakat ke?


ada orang cakap, kalau sape-sape mat motor yang ada lebih 50% ciri-ciri yang aku senaraikan tadi, kemungkinan dia berjiwa mat rempit.. betul ke?

korang ada ciri-ciri mat rempit bagi pandangan mata korang?

full safety, macho ke?

5 comments:

  1. setuju dengan semua! paling setuju gigi rongak! cari chikaro kat dalam tagged. hoho

    ReplyDelete
  2. ish mcm2 la kn...
    tp mmg org yg bermotosikal tu xsemestinyer mat rempit...

    ReplyDelete
  3. if saye, baik cari yg naik scram ke, xlyn la mat2 rempit ni..ahaha

    ReplyDelete
  4. cik melati tak mo cari yg abam superbike mude2 keee...

    ReplyDelete

Ads

Followers

Google+ Followers