Ads

Isu Pelacur Blog, Meh Sini Dengar Pendapat Aku

sekarang ni hangat betul blogger lain buat entry pasal pelacur blogger, blog pelacur, pelacur blog... erk, mana satu yang betul ni?

sampaikan aku check google analytics, ade gak yang menggunakan keyword "pelacur blogger" untuk terus ke blog aku..


----------------------------------------------


pendapat aku? aku tak kesah sangat jadi macam ni.. kalau kene kat batang hidung aku sendiri pun aku masih lagi tak kesah.. kenapa?

sebab blogger-blogger macam kita ni suka melenting even untuk perkara yang remeh.. kalau aku terkene pun, pasti ada blogger yang defend aku balik.. ala, macam blogger lain yang terkene tu la, ramai yang marah sebab mengaibkan dia..


----------------------------------------------


perkara ni jadi hangat sebab penggunaan perkataan-perkataan yang kurang enak.. lebih kurang macam kasar la.. dan yang menjadikannya lebih hangat apabila blogger popular yang terkene tuduhan tu..

kalau blogger yang ramai tak kenal terkene, takde orang nak kesah sangat pun..

mungkin lagi satu sebab kita semua ni tak baca habes, tak baca dengan teliti.. mungkin apa yang ditulis tidak bermaksudkan sedemikian.. mungkin la kan..


----------------------------------------------


satu lagi perkara yang menjadikan ianya hangat, sebab blogger Malaysia macam kita ni suka melenting.. kita tak dapat nak terima kritikan yang melampau.. tambah pulak entry-entry melenting dibuat oleh blogger-blogger yang feymes.. so ramai la yang terpengaruh..

hmm.. aku tak rasa mende ni perkara besar.. dan anggap je ini kritikan yang positif.. "pelacur blog" tu hanyalah satu ungkapan.. bukan maksud pelacur yang ada kat lorong-lorong tu..

dan jangan la menulis ikot emosi sangat.. cuba kawal perasaan.. emosi memang kuat.. antara emosi dan rasional, emosi biasanya yang akan menang.. so, cari jalan untuk mengawal diri tu..


----------------------------------------------


dan akhir sekali, kepada blogger yang mencipta ungkapan "pelacur blogger" (korang tahu siapa) tu, lain kali berhati-hati kalo nak tulis satu entry panas.. boleh tulis tapi akibatnya macam ni la, terpaksa melayan blogger-blogger yang suka melenting ni..

*melalui comment korang, aku boleh tahu korang baca sampai habes ke tak entry ni.. hehe

24 comments:

  1. sy setuju...
    teguran tu btul tapi perkatan yg digunakan adalah kasarrrr:)

    ReplyDelete
  2. tak salah kalau nak tegur secara baik.. cakap saja vlog yuyu annoying. tapi jangan sampai aibkan yuyu dengan panggilan "BLOGGER PELACUR".

    orang tak kena, orang tak tahu ape rasa. mungkin banyak je yang setju dia panggil tu kat yuyu. tapi, ada korang tahu apa yuyu rasa?

    ReplyDelete
  3. yeszaa... SOKONG !!! blogger jgn cepat melenting yeee bila ade pertuduhan palsu bile terkena.....

    ReplyDelete
  4. Amboi . Kalau nak buat contoh boleh dengan tajuk 'pelacur blogger' tapi jangan sampai mengaibkan orang . tak enak di pandang masyarakat

    ReplyDelete
  5. setuju dgn awak..
    kita jangan mudah melatah!

    saya pun penah kena kutuk masa mula2 nak tulis blog walaupun saya ni bukanlah blogger yg popular... tapi lagi sedih sbb yang kutuk tu kawan sendiri

    tapi saya ambil kutukan itu sbg penguat semangat utk terus berblog

    ReplyDelete
  6. baca habis :D

    yeah ! tak patut aibkan orang lain . mentang mentang blog tu ramai orang baca , its not cool la kan nak guna nama blogger lain buat contoh .

    ReplyDelete
  7. sokong kaw ketat2 bro..x baca habis kot.. n x paham mksud yg d sampaikan..kalauu aku la kena,aku buat derk je.lekk arr. asam garam kehidupan.. bgitula kehidupan..ada yg suka ada yg x..sokong mas.saari..jadikan kutukan tuh penguat semangat! :D chill!

    ReplyDelete
  8. Yang baik , jadikan teladan...
    Yang buruk , jadikan pengajaran...


    PEACE ~~ ^^

    ReplyDelete
  9. ini pendapat peribadi aku... aku rasa aku di pihak yg neutral..

    aku tak sokong sang penuduh, dan aku jugak tak sokong yg di tuduh..

    sume aku general-kan.. :)

    ReplyDelete
  10. yup betul tu.. nie cume luahan sendiri... bnde2 cmnie kne la positif skit.. jgnla melenting sbb alam maya nie.. rmai ksian tgok yuyu zulaikha tp krne die famous or what??cube kalau aku jd cm die sorang pon tkkan peduli kan.. sbb ape??sbb wa tak sefamous die.. hahaha.. dr situ kite boleh tgok kbykan reader terkejar2 dgn blogger famous tnpe bce kisah tu dgn teliti.. contohnyer smlm sglintir kt sb ckp eiii kesian la yuyu kne cop sebegitu... tk payah nk ksian la.. kalau yuyu tu boleh bpkiran positif bnde cmnie tk jd kecoh btul tak?? ye mungkin org lain2 prangai.. kalau jd cmtu kt aku takkan pos bnde uh kt entry aku, sbb bnde nie kite akan pbsarkan.. sorry kalau trse.. nie ape yg aku rse n cre aku brfikir...

    ReplyDelete
  11. @MéuzAngelo™ XXIII baca habis ;D

    dan tersangat menyokong ituh :)

    ReplyDelete
  12. I agree that Sir meuz say it.
    We as bloggers have to examine what we want to write.
    just do not want to take heart.
    perpatah states have perished because of the mouth body

    ReplyDelete
  13. lumrah idop kan..ada sja benda yg xkena..

    ReplyDelete
  14. blogger pelacur? lol..sape yg cipta term ni?

    ReplyDelete
  15. @miaa spungen
    ini comment yg paling bagus.. ape yang miaa spungen comment tu betul sgt2.. :)

    ReplyDelete
  16. this is my opinion pulak..:D

    there's nothing to do wit famous atau tak..penggunaan "pelacur" itself dah menjatuhkan maruah..apatah lagi kalau ditujukan kpd seorang perempuan..i kesian dgn yuyu bukan sbab dia blogger..tapi sbg seorg perempuan..cuba bygkan kalau mak..adek..nenek kita digelar "pelacur memasak..pelacur menjahit..pelacur mengandam..pelacur menjaga anak" ??

    but..i rasa tak de guna pun nak nasihat or mengamuk xtentu pasal dgn si lensarosak tu..i tau dia skadar nak menegur..but i'm 333% sure..he/she used that term in purpose..for the sake of nak tarik perhatian murahan..which is..pathetic..:)

    life is awesome..lets enjoy & play it..:)

    ReplyDelete
  17. smlm bru usha psl PB tu. sbnrnye ape yg org tu ckp ade btul cume gelaran yang dia bg tu agk2 kasar la. pelashur tu, mne x terasa spe yg terkena kan. cube kalo dia pnggil 'gigolo' blogger ke, sy boleh jamin blogger lelaki msti angin panas sekali btul x. huhuu~

    *just my silly opinion, no offense. :)

    ReplyDelete
  18. setuju..
    haa.. kan, kalo baca en3 tak habis mesti akan salah paham..
    cpt melenting, xpuas ati.. macam2 ag lah

    ReplyDelete
  19. Nelly kena , org bagi gelaran macam itu , sakit aty ..

    ReplyDelete

Ads

Followers