Ads

Pepsi Blue vs Vanilla Coke. Mana Lagi Best?

 

korang mesti kenal dengan dua brand minuman berkabonat ni kan? tipu la kalau tak kenal Pepsi, Coca Cola atau lebih kerap disebut Coke..

 

blue-pepsi2


1st skali Pepsi Blue.. korang ingat lagi tak? sekarang aku dah tak nampak Pepsi Blue ni dijual.. agak2 kenapa ek? Pepsi Blue ni dicipta pada asalnya nak compete dengan Vanilla Coke.. tapi kenapa ianya dah tak dikeluarkan?

 

dulu mase sekolah ini la minuman feveret aku.. setiap kali habis sekolah, wajib aku beli air ni.. sanggup berlapar nak simpan duit untuk beli air ni lepas habis sekolah..

 

dah 8 tahun aku tak minum air ni.. aku sendiri dah lupa macam mana rase Pepsi Blue ni.. yang aku ingat, air ni best, nampak lebih segar.. aku rase label Pepsi Blue kat Malaysia bukan macam dalam gambar..

 

“It was tinted using Blue 1, a highly controversial coloring agent banned in numerous countries at the time.”

source: wikipedia

 

---------------------------------------------------

 

az_vanillacoke

 

lepas Pepsi Blue pupus kat Malaysia ni, aku beralih arah pulak.. cari pengganti minuman feveret aku, Vanilla Coke.. ok, minuman ni paling feymes di kalangan korang selain Pepsi Blue yang dah tinggal sejarah tu..

 

pada asalnya aku memang kurang berminat dengan Coca Cola sebab rasa Pepsi lebih sedap.. akan tetapi Vanilla Coke ni special bagi aku.. Vanilla Coke satu2nye air Coke yang boleh aku minum.. rasenye lebih lemah lembut..

 

Vanilla Coke ni masih lagi wujud sehingga kini.. harap2 jangan la jadi macam Pepsi Blue tu, tak sampai setahun pun pengeluarannya.. memang boleh buat gadoh kalau Vanilla Coke diberhentikan pengeluarannye..

 

 

---------------------------------------------------

 

 

bagi aku dua2 best.. dua2 aku suke.. tak lebih tak kurang.. korang pulak macam mane? minuman ape yang jadi feveret korang? Pepsi atau Coca Cola?

 

 

atau pun minuman feveret korang seperti bil kedai mamak kat bawah ni? “Cock Susu”

cs

ini la kerja mamak2 yang bonggok tak tau nak mengeja.. haha

No comments:

Post a Comment

Ads

Followers