Ads

Barang2 Legend Yang Menjadi Pujaan Kita Dulu

kali ni aku rase nak tulis ringkas2 je.. dah mula malas nak tulis2 blog ni.. bukan bermaksud aku nak berhenti menulis blog.. cume nak berehat sekejap (rasenye aku dah tulis nak berehat) memandangkan aku dah hampir ke alam final exam..

 

entry aku kali ni pasal barang2 legend yang pernah korang puja2 suatu ketika dahulu.. mase kecik2, kalau tak dapat konfem menangis sambil berpusing2 macam gasing kat atas lantai..

 

-----------------------------------------------------

 

haw-flakes

okeh, sape tak kenal mende alah ni memang nak kene tempeleng.. mase kecik2 aku dulu memang gula2 (aku tulis gula2 sebab aku taktau mende ni dalam kategori ape) ni menjadi feveret aku.. mak aku dah faham bile balik dari pasar mesti belikan aku mende ni..

 

 

 

super_ring

next, Super Ring.. mende ni wajib tuk korang yang hampir sebaya dengan aku, tahu mende alah ni.. sampai sekarang mende ni ade lagi dijual kat kedai2.. siap dah ade lagu tema.. “Super Ring lazat, Super Ring riang..~” ok, cukup.. kenapa keropok ni legend? sebab dari kecik mende ni dah ade dalam senarai barang kalo tak dapat, menangis..

 

 

 

toybox

 

gabungan tiga kotak mainan legend.. kalau tak dapat, merajuk sejam.. lepas tu dah ok dah.. kotak2 ni mesti korang kenal bukan? saiz kotak mewakili saiz harga..

 

 

ding-dang

yang paling kecik namanye Ding Dang.. siap ade Doraemon cacat jadi maskot.. Ding Dang ni paling murah dan senang nak dapat.. kalau tak silap aku harge Ding Dang ni RM0.60.. dalam dia ade coklat bulat2, macam dalam gambar..

 

 

080422tora

seterusnya, Tora.. yang ni mahal sikit dari Ding Dang.. kalau tak silap aku dalam RM1.00++.. dah lupa harga mende ni.. sampai sekarang, Tora masih lagi wujud.. tapi mainan kat dalam dia bertukar2 ikot musim.. “Tora datang lagi..~” ingat lagi tak slogan ni? kalau korang nak tau, suara tu adalah dari suara Mat Sentul.. ala, pelakon dulu2 tuh..

 

 

4163816848_8bccc94225

dan yang besar sekali tu adalah JoJo.. yang ni paling mahal.. mase kecik2 dulu sape2 yang beli mende ni kire anak orang kaya la gak dan agak macho ketika tu.. yang dari golongan biase2 ni bukan tak mampu, tapi mak bapak tak bagi beli.. sekali lagi, menangis berguling2 atas lantai kedai, balik rumah kene sebat…

 

-----------------------------------------------------

 

sebenarnye banyak lagi barang2 mainan dan makanan ringan yang dalam kategori legend ni.. keropok durian, Twisties, Cornetto, dan banyak lagi..

 

sume tu kalau aku nampak kat kedai, mesti mengingatkan aku kisah2 silam dulu.. korang ade mende legend nak kongsi dengan aku? jom kite share info..

 

*rasenye aku bagitau nak tulis ringkas2.. tapi panjang jugak..

7 comments:

  1. tora datang lagi dengan helikopter ajaib~

    boleh berpusing-pusing~

    siap dangan cokelat~

    haha.. macam gampang teringat balik..

    ReplyDelete
  2. hahahahaha...
    dulu paling suka makan kropok durian tu..
    sekali beli sampai 3 bungkus..
    pastu ais krim malaysia yang boleh kerat dua tu..
    hahaha

    ReplyDelete
  3. zalikhanashuha: itu namanye eskrem pop..

    ReplyDelete
  4. Terkenang daku akan zaman kanak2 kue..

    ReplyDelete
  5. heee bestnyaa waktu dulu dulu, lagi satu mesti nak belon air tu. nnt tiup tiup ;p lepas tu emmak mrh sbb membazir :(

    ReplyDelete
  6. super ring!
    super ring!
    super ring riang!
    super ring lazat!
    super ring enak!..
    blalalaaaa~

    pelik2 jer dulu..hee;)

    ReplyDelete
  7. kenangan2...
    baru semalam aku mkn super ring besarr punya...

    lg 1 aku suka kek Hiro..
    dr dlu smpai skg jual g

    ReplyDelete

Ads

Followers

Google+ Followers