Ads

Aku Nak Ajar Download Laju, Sangat Laju

dah lama aku tak buat entry kategori tutorial ni.. sekali lagi aku takde idea nak tulis mende2 yang best.. tapi entry aku ni kire idea ke? jom kite usya..

kali ni aku nak ajar korang yang taktau macam mana nak download satu2 mende dengan laju.. caranya, kite gune Internet Download Manager (IDM)..

Internet Download Manager: CLICK HERE

ok, lepas korang download software IDM ni, tiba masa kite install software ni dulu.. jangan main install je, ada cara2 penting aku nak bagitau ni..

2

mula2 install macam biase software IDM tu.. nama installer IDM tu ialah idman518.exe.. lepas siap install pastikan software tu tak running dalam laptop/pc korang.. kalo running gak, exit the program.. macam mane nak tau? check kat system tray..

ape tu system tray? bebal betul la taktau ape tu system tray.. haha.. ok2 gurau, system tray tu ade kat bawah penjuru kanan, yang ade icon kecik2 tuh..

--------------------------

3

orait, lepas siap install, bukak pulak folder crack.. dalam tuh ade 4 menatang.. ok, korang copy IDMan.exe.. kemudian paste dalam Program Files > Internet Download Manager.. REPLACE dengan IDMan.exe yang asal..

lepas siap copy and replace mende hijau tuh, pergi semula ke folder crack.. cuma double click kat RegKey.reg.. tekan OK, dan OK lagi sampai la komputer korang cakap yang dia dah siap masukkan registry tu dalam komputer korang..

--------------------------

dah siap buat sume tuh, bukak IDM korang.. mana nak bukak pandai2 cari.. ok, aku gurau lagi.. start > Internet Download Manager

4

lepas korang bukak IDM, korang akan nampak seperti gambar kat atas ni.. kemudian koran tekan OPTIONS.. aku dah siap tanda mana nak tekan, takyah tanye aku kat mana nak tekan ok..

5

lepas tu tekan kat tab CONNECTON.. setting kat sini la paling penting..
  • ConnectionType/Speed : korang pilih ikot ape yang korang gune.. macam aku, LAN/10Mbs
  • Default max. conn. number: settingkan kepada 16
  • tekan kat tab GENERAL plak
  • tick kat browser yang korang gune
  • tekan OK

ok, dah siap pun.. lepas ni, kalo korang nak download pape, IDM akan popup.. pilih mane nak simpan, then start download.. bagi aku simple je..

--------------------------

kalo boleh jangan la harapkan aku atau orang lain suapkan.. pandai2 la kaji sendiri kalau ada mende nak tanye.. nak tanye boleh, tapi kalo mende tu problem yang simple2, sorry la korang kene kaji sendiri.. rajen2 la wat eksperimen.. nanti takde la korang ketinggalan..

software ni gak boleh buat download video dari YOUTUBE tanpa install software lain.. cube la bukak YOUTUBE, nanti korang akan tau sendiri macam mana..

*kelajuan donwload bergantung pada kelajuan internet korang

*jangan sesekali update IDM jika diminta

14 comments:

  1. owhhh..laju lar pasni aku download..hehe
    tp aku guna opera pun da top turbo..;)

    ReplyDelete
  2. eh nk tanye..lau laptop i..camera dia xleh gune cmne ye? =.= wcam buleh..tp bile nk bkk camera saje2 xleh..kene dload driver dia ke? uff! xreti..help2

    ReplyDelete
  3. fyna : kene donlod driver gak la.. u pakai laptop model ape? boleh search je kat google.. takpun gune cyberlink youcam.. sgt2 stylo..

    ReplyDelete
  4. kenape tak boleh update kalau dia nak? T_______________T

    ReplyDelete
  5. Liyanaa: ta boleh update sbb software ni berbayar.. kalo nak pakai free, ade trial.. boleh gune sekejap je.. kat sini org dh ajar cara nak crack software ni.. kalo update, nnt dia detect kite gune yg crack/pirate.. nnt teros ta boleh gune langsung... ade pehem?

    ReplyDelete
  6. okayy bos gua paham. lain kali ckp terangg teranggg HAHAHAHAHAHA

    ReplyDelete
  7. sudah berjaya install dgn bergayanya.
    hehehe

    ReplyDelete
  8. sgt membantu. terima kasih. :)

    ReplyDelete
  9. salam.
    nak tanya, kenapa bila saya dah download, dia simpan dalam bentuk wordpad ye??
    maaf, masih noob.
    kalo taknak bagi simpan dalam wordpad, saya patut kena open dengan apa ye??
    terima kasih.
    :))

    ReplyDelete
  10. kalo gune broadband yg connection type nak ganti pd ape?maaf menanye.:)

    ReplyDelete
  11. pergh.. asal dye kate kene setting proxy tuuu bla3.. pening duh..

    ReplyDelete
  12. @fikah mus

    betul.. sy pny pn jadi cmtu. tggu pny tggu d0wnload habis, last2 xbleh nk open.. sblum ni pakai idm trial, ok je. tp lps dh ikut tutorial ni, idm dh jd mcm lain je. video yg dh di dwnload xbleh bkk.. huhu.. help3~~

    ReplyDelete

Ads

Followers