Ads

Adjust Widths Blog Korang

perhatikan blog aku, kemudian perhatikan blog korang pulak. buat perbandingan width antara blog kita berdua. aku yakin kebanyakkan dari korang menggunakan size width yang lebih besar dari aku.

kenapa aku buat kecik sikit? sebab aku nak bagi blog aku ni tak nampak macam panjang sangat bila aku guna cara penulisan contoh nombor #2 [refer kat sini].

----------------------------------------

width entire blog aku, aku guna 924px pastu witdh sidebar pulak 290px. korang adjust sendiri la sampai nampak blog korang nice-nice je nak dibaca.

caranya, gi kat Template > tekan button Customize:


pastu tekan kat bahagian Adjust widths:


----------------------------------------

nampak tak macam mana cara aku adjust blog aku ni? kita kena kerap kali bereksperimen supaya majoriti yang datang ke blog kita tak rasa bosan.

sebelum korang publish entry, kerapkan buat preview dulu. masa preview entry kita tu, baca balik seolah-olah kita sedang membaca blog orang lain. masa tu la nak check kalau-kalau kita ada tersalah tulis atau ejaan. apa yang kita rasa tu la apa yang orang lain rasa bila baca setiap entry kita.

*rasa-rasa patut ke aku extend first giveaway aku?

5 comments:

  1. Salam, kesempitan sedikit ruang tersebut boleh menyempitkan permikiran pembaca blog kita. Kalau saya, lebih suka saiz kelebaran blog besar sedikit dan lebih selesa. http://akuanakpahang.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. bergantung pada jenis orang gak.. takde la suruh buat width tu kecik melampau kan.. juz nice2.. kalau font org tu kecik, pastu width besar, tak ke nampak mcm panjang tu.. nak baca pun tak berselera kalau sekali pandang kan..

      tapi masing2 punya pendapat. thanks dgn pendapat saudara :)

      Delete
  2. Haaa Na nk cuba buat gak! Tenkiyu for this sharing :))

    ReplyDelete
  3. kalau lebar tu sempit...tulisan akan nampak congested. better buat lebar sikit macam yang awak cakap ni.:) saya dulu buat sempit, skang dah lebar sikit. hopefully oklah.

    ReplyDelete

Ads

Followers