Ads

Perihal Awek Cun UNITEN Putrajaya Campus

sering kali menjadi topik perbualan antara aku dengan kawan-kawan aku, iaitu awek cun di UNITEN.. bile cerita pasal awek cun, masing-masing ade pandapat masing-masing.. tapi kesimpulannya, terdapat beberapa perkara yang menjadi kesepakatan kami bersama.. ape dia?



mula-mula korang kene tau yang di UNITEN Kampus Putrajaya hanya terdapat dua fakulti iaitu kejuruteraan (engineering) dan teknologi maklumat (information technology).. fakulti business ade kat Muadzam, jauh tu..


kami sepakat mengatakan awek-awek cun nisbah atau peratusannya lebih banyak di college of engineering (COE) berbanding college of information technology (COIT).. macam mana tu?


bilangan wanita di COIT lebih ramai berbanding di COE.. di COE pulak lebih ramai lelaki.. walaupun di COIT lebih ramai wanita, peratusan awek-awek cun yang ada lebih sedikit berbanding COE..


walaupun COE kurang wanita, tapi kebanyakan dari dorang awek-awek cun woo! akan tetapi, lelaki-lelaki di COE lebih gemar mancari pasangan dari kalangan COIT sebab katanya pilihan lebih banyak.. ceh! budak-budak perempuan di COIT pulak mencari lelaki di COE.. pokoknya, lelaki-lelaki dari COIT ni nak campak mana? haha


tapi wanita-wanita di COE pulak cakap, kat COIT ramai lelaki yang macho-macho.. kenapa?


ini mungkin disebabkan COIT merupakan kawasan beriklim sejuk di UNITEN ni.. COE pulak digambarkan sebagai kawasan beriklim khatulistiwa, bersuhu bilik sahaja.. kenapa COIT kawasan beriklim sejuk?


sebab, COIT ni merupakan kolej yang lebih baru berbanding COE.. bangunan COE usianya lebih lama berbanding COIT.. so, kolej COIT ni fully equipped with air-conditioner.. paham? COE pulak lebih kurang macam UiTM or kolej-kolej lain, ade kelas yang ade air-cond, ade yang takde.. kalo ade air-cond pun, takde la sesejuk di COIT..


bayangkan satu COIT tu macam shopping complex


maka tak hairan la kalau korang pergi ke COIT dan nampak student-student COIT ni berpakaian seperti ini:




*aku budak COIT tapi cukup la sekadar pergi ke kelas dengan seluar jeans koyak lutut, t-shirt beli kat downtown, dan sweater/jacket yang diberi oleh adik.. tak perlu nak berkemeja sangat.. oh, tak lupa gak converse aku.. :)

5 comments:

  1. sukaaaaa sangat bandingkan dgn uitm. why ahhh? -..-

    ReplyDelete
  2. @nur azlyn
    mungkin sbb UiTM merupakan universiti paling umum kat Malaysia ni.. sbb tu gune nama UiTM sbb rmai study kat sne.. hehe

    ReplyDelete
  3. aku tak merasa sangat perihal tu sebab aku kat uniten dulu pun, 3 bulan je, tak sempat habiskan foundation..tapi COIT tu memang sejuk..setiap kali orientation, kena bawak sweater..hahaha..

    aku sempat stay amanah je.

    ReplyDelete
  4. Pening aca sambil sebut2 COIT dgn COE. :P

    ReplyDelete
  5. aku sbg student COE, merasakan yg pempuan kt coe takde yang menarik pun haha (termasuk aku ni padahal). bdk coit best ape. sume comel2, stylo2. suka tengok.

    ReplyDelete

Ads

Followers