Ads

Ganu Kite

konfem ramai dah tau entry ni pasal ape.. yee, entry ni pasal kemenangan dramatik Terengganu ke atas Kelantan malam tadi.. kenapa aku perlu bercerita tentang Kelantan dan Terengganu sedangkan aku orang Pahang? sebabnye, aku minat bola sepak..

sebenarnye aku kesah team mana yang menang.. aku bukan la insan atas pagar.. yang dari Kelantan konfem la sokong team negeri sendiri, Terengganu pun macam tu.. tapi aku sokong Terengganu.. kenapa?


kalau ikutkan sejarah family aku, memang banyak kaitan dengan Terengganu ni.. arwah atok, nenek, abah, makcik sume pernah tinggal kat Terengganu untuk masa yang lama.. bertahun la gak.. so, kalau ayah aku dan makcik-makcik aku nak ber-loghat Terengganu takde masalah bagi dorang..


aku dan dua orang adik aku pernah menetap di Terengganu.. Nisa adik aku tu pun pernah menetap kat sana.. kejap je la.. tapi aku sempat tinggal kat sana 3 tahun.. aku lahir di Pahang, terus je gi Terengganu sampai la aku umor 3 tahun.. nak kecek ganu? tak reti aku..


pape pun, tahniah buat pasukan Terengganu.. :)


3 comments:

  1. yeah..terengganu mng..
    even org joho..tp saje nk sokong gak..hahaha

    ReplyDelete
  2. Biar apa orang kata janji menang...

    ReplyDelete

Ads

Followers

Google+ Followers