Ads

Kalau Korang Terrer Sila Teka

dah beberapa hari aku tak update blog ni.. panas je punggung aku ni tengok blog orang yang ber-update berhari-hari.. ok, aku update jugak la dengan entry yang agak kurang berfaedah..

kali ni aku akan sertakan gambar-gambar rockers yang paling berpengaruh pada masa kini.. dorang ni dijadikan idola dan sumber inspirasi kepada rocker-rocker dan band-band zaman sekarang.. haa, kalo hang terrer sila teka dengan tepat.. :)






ini gitarist band rock paling feymes.. gitar jenis SG tu jadi ikutan sampai sekarang.. dia ni gitarist paling aku minat.. ok, sila teka nama dia




ini pulak vocalist dari band yang memang feymes.. dah meninggal pun pada tahun 1990.. mungkin korang tak kenal.. tapi bila korang dengar lagu hits band dia, mesti korang akan cakap "ooo.. dia ke yang nyanyi lagu tu.."




ini mesti ramai yang penah tengok.. agak feymes la.. mungkin korang kenal gitarist feveret aku ni.. ok, sila nyatakan nama dia dan dari band ape..




kalau kat Malaysia kita ada ratu rock Ella.. tapi makcik ni ratu rock dunia.. antara rocker wanita paling feymes.. wanita yang minat rock aku sarankan follow lagu-lagu dia.. :)




rocker ni pulak dah taraf atuk-atuk korang sebab dia ni memang dah tua.. dia dan band dia menjadi influence kepada band-band rock zaman 70an dan 80an.. rockers zaman sekarang pun follow rocker ni dan band dia.. sila teka


--------------------------------------


aku rasa cukup la.. aku cuma nak uji pengetahuan korang tentang dunia rock.. sape-sape yang mengaku jiwa rock sepatutnya boleh jawab teka-teki aku ni.. aku minat rock sebab rock adalah segala-galanya.. rock mampu membunuh rnb, pop, techno, ballad, reggae, dan genre selain dari rock.. :)

No comments:

Post a Comment

Ads

Followers