Ads

Tanda Dia Cemburu Dengan Korang


cemburu.. ya, cemburu.. ataupun budak-budak sekarang suka guna perkataan jelez (jealous).. tak main dah guna perkataan cemburu, old school kononnye..

tapi cemburu kat sini bukan la cemburu yang orang bercinta tu.. aku nak sentuh pasal cemburu yang dengki.. ataupun dia tak suka yang korang ada itu, ada ini dan cuba mengaitkan kejayaan korang tu dengan adanya unsur lain..

entry ni ditulis berdasarkan perbincangan aku dengan kawan

kalau nak tengok tanda-tanda dia tak senang dengan kejayaan korang, ayat-ayat berikut akan keluar dari mulut dorang.. biasanya dalam bentuk pertanyaan..


--------------------------------------------


SATU:

"macam mana kau boleh ramai follower ek? kau pakai iFrame ke?"

- pertanyaan tu disebut dengan sekali sebut.. jelas sangat dia jelez dengan korang.. tapi masih dengan nada yang baik, dia tak marah pun..


--------------------------------------------


DUA:

"selalu ke keluar majalah? kau buat macam mana ek sampai boleh kuar majalah?"

- pertanyaan ni bernada sindiran.. dia merasakan dia lebih hot dari korang tapi dia hairan kenapa korang yang dapat masuk majalah.. ok, dia dengki..


--------------------------------------------


TIGA:

"macam mana kau kenal ramai awek/lelaki? aku ingatkan awek-awek/lelaki lebih tertarik kat lelaki/awek hensem/lawa.."

- ini pulak ayat sindiran.. dia menyindir bahawa korang ni tak hensem/lawa.. padahal korang memang hensem/lawa pun, sebab tu ramai yang tertarik nak berkenalan.. tentang karisma, itu nombor dua.. sebab tentang karisma dan hati budi akan diketahui kemudian.. kalau hati budi tak best, akan ditinggalkan.. betul tak?

--------------------------------------------


ini sebahagian je.. sebenarnya melalui percakapan dia dengan korang, dah tau yang dia tu sebenarnya cemburu.. dia jelez dengan kelebihan yang korang ada.. tapi biarkan je la.. jangan dilayan, nanti makin menjadi-jadi..

dan bila ada yang cuba kenakan kita ataupun ada yang jelas dia jele kat korang, sepatutnya korang berbangga sebab korang ada apa yang dia takde.. jangan pulak korang meratapi hasad dengki orang :)

5 comments:

  1. haha suka entry nie,memang betul tu biler orang tanya macam tu nampak sangat dia cemburu

    ReplyDelete
  2. hm...
    btul jugak tuh..

    cemburu dlm kiasan ^^

    ReplyDelete
  3. cemburu ni memang tak boleh lari...
    baik cemburu dan berusaha untuk jadi macam orang kita cemburu... itu lagi baik rasanya dari cemburu dan membenci..

    ReplyDelete

Ads

Followers

Google+ Followers