Ads

Malaysia Mara Ke Peringkat Akhir. Tahniah..!

 

tahniah diucapkan kepada pemain2 dari Malaysia kerana berjaya ke peringkat akhir AFF Suzuki Cup 2010..

 

walaupun Malaysia hanya main secara bertahan dari mula hingga ke wisel penamat, aku tetap bangga dengan pencapaian pasukan bolasepak negara

 

agak bosan kerana tiada satu gol pun dijaringkan sepanjang perlawanan.. kalau Vietnam nak gol sebijik pun takde hal lah.. sebab, Malaysia terlalu berhati2 dan nampak terdesak untuk ke final.. mentang2 dah score 2 bijik mase kat Bukit Jalil arituh..

 

dan diharap bile final nanti, pasukan Malaysia akan bermain dengan bersungguh2.. kemungkinan Malaysia akan bertemu Indonesia kerana Indonesia berkelebihan 1 gol away semasa menentang Filipina (Philippines)..

 

aku teringat ucapan dari KDYTM Tengku Mahkota Pahang Tengku Abdullah Al-Haj Ibni Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta'in Billah (panjangnye), “jangan riak dengan kemenangan yang diperolehi..”

 

lebih kurang macam tu la ucapan dia.. masalah orang kita ni, cepat sangat selesa dengan ape yang ade.. sepatutnye kita merendah diri dan sentiasa mempertingkatkan pencapaian..

 

apa2 pun, tahniah sekali lagi diucapkan kepada pasukan bolasepak Malaysia

 

10FF7280

No comments:

Post a Comment

Ads

Followers

Google+ Followers