Ads

Ukiran Mata Pensel Oleh Dalton Ghetti

 

Dalton Ghetti, seorang tukang kayu professional dari Brazil.. dia menggunakan mata pensel untuk mengukir bentuk2 menarik dalam saiz yang sangat kecil..

 

mamat ni memang kreatif.. tah macam mana dia boleh ukir mende kecik macam ni dan sangat teliti..

 

untuk satu ukiran mata pensel, mamat ni mengambil mase yang agak lama untuk siapkan karya seni beliau.. biasanye berbulan, kadang2 bertahun…

 

sebab nak ukir mata pensel ni memang leceh, kadang2 dah separuh jalan dia buat, mata pensel tu dah patah atau pecah..

 

jom tengok seni mikro yang mamat ni buat..

 

pencil-sculptures-03

pencil-sculptures-01

pencil-sculptures-02

pencil-sculptures-04

pencil-sculptures-06

pencil-sculptures-07

pencil-sculptures-08

pencil-sculptures-09

pencil-sculptures-10

pencil-sculptures-11

pencil-sculptures-12

pencil-sculptures-13

pencil-sculptures-14

 

paling best dan agak mengejutkan, mamat ni tak jual hasil seni dia.. mamat ni bagi je secara percuma kat kawan2 dia..

4 comments:

Ads

Followers

Google+ Followers