Ads

Kaum Paling Hebat Adalah Kaum Paling Jahat

sekarang kecoh pasal kapal tah ape kapal kene serang dengan pasukan komando Rejim Israel.. agaknye dorang ni bercita2 nak jadi seperti biawak komodo, hidup menyusahkan orang, takde untung satu sen pun.

 

aku taknak la cerita lebih2 kat sini sebab aku sendiri pun tak amek tau sangat perkembangan berita dunia.. bukan taknak, tapi takde mase.. (betulkah?)

 

tak guna buat group dalam Facebook bagi menunjukkan kemarahan korang.. ade aku ternampak group “we give 24 hours bla bla bla…”, lepas abes 24 jam tu korang nak buat ape? naik sampan gi serang Israel?

 

korang sendiri tahu yang pemilik facebook tu dari golongan kaum Yahudi sendiri cuma dia tak duduk kat Israel la.. takkan kita hanya power bab kutuk2 dorang tapi takde tindakan?

 

bukan aku bagi cadangan suruh korang gi naik sampan serang Israel, tidak ye adek2.. banyak cara lain yang boleh kita buat.. antara contohnya aku malas la nak cerita sebab korang sendiri pun tau kan..

 

korang cakap dorang anjing ke, babi ke, langsung tak beri apa2 kesan kat Israel.. makin korang buang masa melalak, makin ramai raykat Palestine yang kene bunuh..

 

ape yang penting kita sendiri bersatu sesama Muslim, tak payah sibuk dengan 1 Malaysia sangat.. kenapa sibuk nak bersatu dengan kaum/agama lain sedangkan kita sesama Muslim pun belum bersatu? ape nilai bangsa kat akhirat nanti? tapi agak susah sebab antara kita2 sendiri pun ada yang bergaduh, tikam dari belakang, mengumpat kawan sendiri..

 

kita kena akui Yahudi adalah satu kaum yang paling hebat tetapi pada masa yang sama adalah kaum yang paling jahat di muka bumi ni.. bukan kita tak hebat, cuma kurang perpaduan sesama kita.. nak tunggu solat Jumaat baru nampak umat Islam bersatu? lepas abes solat Jumaat? Imam belum habis baca doa dah ramai yang cabut lari..

 

aku sendiri pun bukan la arif tentang agama ni tapi aku ada pendapat aku sendiri.. aku tulis ni pun berdasarkan pengalaman aku dan dari ilmu yang aku dapat sepanjang aku hidup.. tipu la kalau korang tak pernah pergi ceramah agama kan.. apa yang aku ingat dari salah sorang guru aku, selagi solat subuh tidak seramai solat Jumaat, selagi tu Palestine takkan bebas..

 

korang fikir la sendiri.. aku mintak maaf awal2 kalau ape yang aku tulis ni menyinggung mana2 pihak (kalau Israel yang tersinggung, tiada maaf bagimu).. apa yang baik datang dari Allah S.W.T, yang buruk datang dari aku sendiri..

1 comment:

  1. i like that sentence..slagi solat jemaah subuh x seramai solat jumaat.. selagi tu palestin xkan bebas

    ReplyDelete

Ads

Followers