Ads

Aku Pun Ade Mak

semua orang sibuk nak wish Selamat Hari Ibu kat ibu masing.. kalau macam tu aku pun nak promote mak aku kat korang.. haha

 

dengan ini aku, Muhamad Mursyidin Bin Mohd Aminullah mengucapkan selamat hari ibu kat mak terutamanye dan tak lupe sape2 yang bergelar ibu kat Malaysia ni..

 

Shahfura Binti Sulaiman:

 

mak 2

 

pada pendapat aku la, tak semestinye nak ucap selamat hari ibu pada hari tertentu je.. bagi aku, hari2 adalah hari ibu kite.. setiap masa kene ucapkan terima kasih sebab dia besarkan kite..

 

ingat tak mase kecik2 dulu mak korang yang sapukan ubat bila korang luka? mak korang rotan korang sebab korang nakal.. dia rotan sebab sayang, dia taknak kite jadi ‘hantu’ bile kite dah besar nanti..

 

korang lapar dia masakan.. korang menangis dia pujukkan.. korang saket dia tolong jagakan.. korang takde duit dia la jugak yang bersusah payah nak cari duit sebab dia risau korang berlapar..

 

sape yang ajar korang bertatih (berjalan) mase kecik2 dulu? sape yang ajar korang bercakap? tanpa ibu korang memang korang tak sempat pun nak lihat dunia ni..

 

mak picnic

 

ingat biarpun tahap pendidikan dia takde la setinggi kite, jangan la kite meninggikan suara kat dia.. sebab aku tengok kawan2 aku sendiri, kalau bercakap dengan mak dalam telefon, macam nak marah2 je.. seolah-olah tak suke nak bercakap dengan mak dorang..

 

jangan sekali-kali guriskan hati mak korang.. sape2 yang beragama Islam mesti tau akibatnye kalau menderhaka kat ibubapa ni..

3 comments:

  1. hahaha
    stuju ngn post e2..
    sume pown patot hormat n syg ibu dowg..
    slamat ari ibu...

    ReplyDelete
  2. balik temerloh jom~ huuuuu~

    ReplyDelete
  3. auwww kalau ibu u baca mesti terseyum gembiraaa;) anak yg baik! hehe

    ReplyDelete

Ads

Followers

Google+ Followers