Ads

Kenapa Aku Pilih Bayern Munich?

lepas penat main futsal, kami macam biase buat sedikit aktiviti nakal remaja2 masa kini, iaitu melepak di restoran mamak sambil minum teh o ais.. tidak lupa juga muka2 mamak yang masih mampu tersenyum walaupun penat..

 

alkisahnye sambil kami melepak tuh, berlangsungnya perlawanan separuh akhir liga juara2 eropah ataupun korang sebut UEFA Champions League.. malam tadi Inter Milan lawan Barcelona, juara musim lepas.. tapi malang buat Barcelona, Inter Milan layak ke perlawanan akhir..

 

apesal aku tulis macam berita surat khabar? bukan aku nak cerita pasal dua pasukan tu tapi kali ni aku nak bercerita tentang salah satu pasukan feveret aku iaitu Bayern Munich..

 

600px-FC_Bayern_Munich_Logo.svg

 

hampir sepuluh tahun Bayern Munich dahagakan final Champions League.. kali terakhir Bayern Munich menang CL pada tahun 2001..

 

kenapa aku minat Bayern Munich? mungkin aku lebih tertarik pada warna merah.. tapi Bayern Munich ni bukan ayam2 tau.. Bayern Munich adalah salah satu pasukan yang handal di eropah..

 

berikut adalah skuad terkini pasukan Bayern Munich:

bayernsquad

 

tapi sayang Franck Ribery tidak dapat beraksi pada perlawanan akhir Champions League kerana sebelum ni dia dilayangkan kad merah.. tetapi Bayern Munich tetap bolah bergantung harapan pada Arjen Robben, Hamit Altintop, Bastian Schweinsteiger, dan Miroslav Klose..

 

perlawan akhir nanti Bayern akan bertemu Inter Milan.. korang rase2 team mana yang akan menang? sudah tentu aku pilih Bayern tetapi Inter Milan juga bukan calang2 pasukan.. jom, pada 22 Mei 2010 ni kite meriahkan restoran2 mamak yang ada skrin besar.. kehkeh

 

teamfoto_280709

vanbommel_573

schweinsteiger_578

robben

mgomez_573

lahm_573

klose_573

altintop_572

1 comment:

  1. bayen akn menentang inter milan nnt....
    Go... Inter Milan Go!!!

    ReplyDelete

Ads

Followers