Ads

Kata2 Dari Seorang Bapa

ayah aku pernah cakap,

“awak dari kecik sampai la dah umur 20+ boleh tahan tak merokok, macam mana boleh cuba merokok bila awak dah baligh? masa sekarang ni yang mana awak dah boleh nilai baik buruk.. lain la kalau masa sekolah2 dulu, tak matang lagi, taktau beza baik buruk.. tapi macam mane boleh ambil mende yang buruk/tak baik semasa dah matang yang  dah tau beza baik buruk?”

“jangan sibuk cerita keburukan orang lain.. jangan benci orang tak tentu pasal.. tengok diri kita ni dulu, orang benci kite, orang cerita keburukan kite, kite tak pikir..”

kenapa kite selalu ade problem dalam relationship sesama manusia? sebab kita ade problem relationship dengan Tuhan kita, kita tak jage relationship kite dengan Tuhan”

ni la antara kata2 ayah aku yang aku selalu ingat.. memang betul apa yang dikatakan oleh orang yang lebih tua.. dorang lebih matang dari kita, lebih banyak pengalaman dari kite..

 

walaupun orang tua kite takde la belajar tinggi2 macam kite, tetap kata2 mereka boleh buat kite sedar/tersentak.. kadang2 kite tak paham keputusan yang orang tua kite buat.. kadang2 keputusan tu bercanggah dengan pendirian kita..

 

tapi bile kite dah tua nanti, kita akan buat mende yang sama macam mak bapak kita buat..

 

abah raye

Hari Ibu sedunia aku boleh pulak cerita pasal bapak.. haha

3 comments:

  1. aaaaaa.. along ni kan!!! citer psl abah touching dowh~

    ReplyDelete
  2. aku tngok kat GB...gmbr kat entry ko x kluar after PING. sm cam prob aku sblm ni. tp...prob aku tu dh setel skg. sila baca post aku...

    http://wordz-space.blogspot.com/2010/04/gambar-terpapar-ping-post-di-gb.html

    ReplyDelete
  3. dude... to be honest, i like this entry... i wrote something about my late dad too. tapi dah lama dah.

    feel free to visit my blog ok...

    ReplyDelete

Ads

Followers

Google+ Followers