Ads

CONTEST: Apa Saya Nak Buat Kalau Diberi RM100

ini kali kedua aku join contest yang dianjurkan oleh blogger lain.. nampak je angka 100 tu dengan rakus lagi bernafsu aku bukak windows live writer untuk memulakan penyertaan contest ni..

 

1

klik pada gambar untuk terus ke blog tokey contest ni

 

ini la gambar hadiah utama untuk contest ni.. jom mulakan cerita ape aku nak buat kalau ade orang nak bagi aku RM100 ni..

 

1. Aku nak jadi kaya

ah sudah, macam mana pulak aku boleh jadi kaya dengan duit sebanyak ni? jawapannye aku gi la jumpe bomoh ke, tukang tilik ke, tok batin ke, mak bidan ke untuk mengetahui nombor ape yang naik minggu depan.. tak payah susah2 tunggu orang eksiden.. kalau kene, kaya aku.. haha

2. Aku nak jadi kaya lagi

nak kaya lagi? memang aku tamak haloba dendam kesumat membara di dada.. ok, dengan duit RM100 ni aku akan beli cekedis secara borong di pasaraya Mydin yang berhampiran.. lepas tu aku akan bertenggek kat depan sekolah rendah pada waktu sesi persekolahan dah nak abes.. budak2 memang suke cekedis.. budak mane taknak beli aku tempeleng sekor2.. kalau laris, tak ke kaya aku nanti.. haha

 

aku rase cukup la dengan dua hajat je.. sebenarnye banyak yang boleh dibuat dengan RM100 ni.. beli asam, beli eskrem, main game kat cyber cafe, sedekah kat masejid (erkk..?), dan macam2 lagi.. sape2 yang ade RM100 ni kalau rase2 taknak guna, bagi la kat aku.. kalau korang simpan pun tak gune.. korang beli mende2 mengarut gak.. baik bagi aku je, sedekah dapat pahala woo.. boleh gak aku beli asam boi.. kehkeh

5 comments:

  1. Hehe..gelak baca entri ni. Kreatif2..Good luck ya. ^_^.

    ReplyDelete
  2. haha
    kontest ni! org mau join jg tp ramai gila da join kontest ni kan?
    huhu
    anyway..gudlak

    ReplyDelete
  3. hahahahahaha sengal je post ko nih...haahahha apa daa asam boi...

    ReplyDelete
  4. seratus.. xsampai seminggu aku pegang.. dah lesap dah.. macam airbetul.. laju je die abis..

    ReplyDelete

Ads

Followers