Ads

Bagaimana Rasanya Dapat Kembali Ke Masa Silam?

 

 

kan best kalau kite diberi peluang kedua untuk kembali ke zaman kanak2 dan perbetulkan setiap kesilapan yang kita pernah buat dulu..

 

tapi kembali ke zaman kanak2 kite dulu berbekalkan dengan pengetahuan kite sekarang la.. kalo kembali ke masa silam tapi masih dengan tahap pemikiran kite dulu, tak guna jugak kan..

 

bile kite dah besar ni baru la kite nak menghargai zaman kanak2 kite dulu.. dulu kite tak banyak pikir pasal mase depan, hanya tau bermain, makan, berak dan tido..

 

 

zaman kanak2 tak banyak mende yang nak difikirkan.. tak perlu nak pikir pasal belajar sangat, tak perlu nak risau pasal duit, dan awek..

 

bangun pagi, sarapan, pergi sekolah.. balik sekolah, makan atau tido.. petang pulak pergi kelas mengaji.. takpun tengok citer kartun..

 

malam pulak siapkan kerja sekolah.. dengan pengetahuan kite sekarang, kerja2 rumah yang cikgu bagi dulu sangat senang dan boleh disiapkan dalam masa kurang dari sejam.. lepas tu dah boleh rilex2..

 

paling best pada hujung minggu.. bangun pagi semata2 nak tengok kartun Dragon Ball Z dan banyak lagi citer kartun yang disiarkan pada hujung minggu..

 

 

hujung minggu pada sebelah petang pulak keluar bermain dengan kawan2.. berbasikal, bolasepak, gasing, main pasir, dan macam2 lagi jenis permainan outdoor pada ketika itu..

 

zaman tu memang tak jumpa lagi Sony Playstation, Laptop, apetah lagi Facebook kan.. permainan zaman kanak2 kite dulu sangat seronok dan menyihatkan..

 

kadang2 pada hujung minggu kite akan keluar bersama keluarga.. kadang2 berjalan jauh, kadang2 pergi shopping je kat shopping complex yang berhampiran.. kalau bernasib baik dapat la beli mainan..

 

 

bile tiba cuti sekolah, sangat seronok.. macam2 aktiviti boleh buat.. TV pulak memang banyak menyiarkan rancangan kartun sempena cuti sekolah.. ade yang balik kampung, bercuti dengan keluarga..

 

pendek cerita, zaman kanak2 kite dahulu sebenarnye indah.. tak banyak masalah yang nak difikirkan..

 

sekarang, macam2 mende yang nak disetelkan.. exam, quiz, yuran, duit belanja, awek, makan minum, harga petrol, kenderaan dan macam2 lagi..

 

 

bila dah semakin dewasa ni, banyak tanggungjawab yang perlu dipikul lebih2 lagi kalau kite ni anak sulung.. perlu menjadi contoh kepada adik2..

 

harap2 la mesin masa (time machine) sempat dicipta sebelum aku tua.. hehe

3 comments:

  1. hmm.. tp bila difikirkan lebih rumit, bahaya kalo ada mesin masa nih, apa yg berubah di masa lampau akan mempengaruhi masa hadapan.. silap hari bulan awek pon bertukar pasangan! (lol)

    ReplyDelete
  2. kyo_9: betul jugak tu.. tapi aku nak kembali ke zaman silam, then duk sana semula.. teruskan hidup sampai la besar.. kehkeh..

    cara ckp mcm penah tgk citer back to the future je.. hehe

    ReplyDelete
  3. haii...pesanan daripada http://www.movietvseries.blogspot.com

    mediafire link ada kualiti camrip jerk,2pasai xbuh mediafire link..untuk megamind dvdrip link mediafire lom ada...maaf erk...klu ada sy up8 secepat mungkin :)

    ReplyDelete

Ads

Followers